گرانترین مواد شیمیایی دنیا کدامند ؟ | سیگما ایران | نمایندگی سیگما آلدریچ

گرانترین مواد شیمیایی دنیا کدامند ؟

گرانترین مواد شیمیایی دنیا :

گرانترین مواد شیمیایی دنیا کدامند ؟ :

مواد شیمیایی در دنیا وجود دارد که ارزش و قیمت آنها بسیار زیاد است و ما قصد داریم ضمن معرفی این مواد، ویژگی، خواص و علت گران بها بودنشان را توضیح دهیم.

1. پادماده :

قیمت : 100 تریلیون دلار برای هر گرم

پادماده(Antimatter) مانند ماده از ذراتی به نام ضدذره تشکیل شده است، که با ذرات معمولی فرقی ندارد. در ضد ماده بار هسته منفی و بار ذرات داخل مدار مثبت است و ضد ماده میباشد.به عنوان مثال پروتون پادماده الکترون است.به غیر از چند نمونه اندک پادماده به طور طبیعی در زمین یافت نمیشود و تنها فیزیک دانان در بزرگترین شتابدهنده ذرات جهان قادرند پادماده بسازند. با برخورد انرژی بالا، بخشی از انرژی جنبشی به ماده تبدیل میشود ومیتوان با انتخاب مناسب ذرات برخورد کننده ، پادذره را تولید کرد. در حال حاضر میتوان حدود یک میلیاردم گرم از پادماده را در سال بوجود آورد.

2. اندوهدرالفولرن :

قیمت : 32 هزار دلار برای هر میکروگرم

اندوهدرالفولرن ها نانو ساختارهای کروی ازجنس کربن هستند. این نانو ساختار کربنی از یک شبکه محکم متشکل از 60 اتم کربن که درون آن اتم هایی از عناصر غیرفلزی یا مولکول های ساده مانند نیتروژن، فسفر، هلیم به دام افتاده اند. زمانی که اندوهدرالفولرن حاوی اتم نیتروژن باشد بدلیل عمر بسیار طولانی اسپین الکترون، قابلیت تغییر نحوه سنجش زمان را دارند.

3. الماس :

قیمت : 210 هزار دلار برای هرگرم

الماس از تبلور کربن بوجود آمده، دانه های تبلور کربن در عمق 180 کیلومتری زمین تحت گرما و فشار فوق العاده زیاد پوسته داخلی زمین تشکیل میشوند. به همین دلیل الماس با سختی 10، سخت ترین ماده جهان میباشد. الماس چندان هم کمیاب نیست و سختی زیاد این ماده، آن را برای استفاده های صنعتی بسیار مناسب کرده است.

4. کالیفرنیم :

قیمت : 27 میلیون دلار برای هر گرم

کالیفرنیم (Californium) با عدد اتمی 98 جز گروه اکتنیدها میباشد و از بمباران عنصر  242Cm توسط یون های هلیم بوجود میاید.

کالیفرنیم عنصری رادیواکتیوی است که تا کنون 10 ایزوتوپ آن شناسایی شده و از آن در درمان برخی گونه های سرطان استفاده میشود. از این عنصر برای کشف طلا و نقره از آلیاژها یا نفت در چاه های عمیق نیز بهره میگیرند.

5. تریتیوم :

قیمت : 30 هزار دلار برای هرگرم

تریتیوم (Tritium)  به ایزوتوپی از هیدروژن که عدد جرمی در آن 3 است میگویند. این ایزوتوپ هیدروژن با داشتن 1 پروتون و 2 نوترون طبق قاعده پاولی رادیواکتیو است.

اگرعقربه ساعت های شما در تاریکی میدرخشد حاوی مقدار اندکی تریتیوم میباشد. تریتیوم یک هیدروژن نوع سنگین که در راکتورهای اتمی ساخته و یکی از عناصر کلیدی در بمب های هسته ای محسوب میشود.

6. پلوتونیم :

قیمت : 30 هزار دلار برای هر گرم

پلوتونیم یک عنصر شیمیایی فلزی با عدد اتمی 94 و دارای خاصیت رادیواکتیوی میباشد. این عنصر برای دانشمندان بسیار مهم و غیرقابل جایگزین است. معمولا از این عنصر در کلاهک سوخت راکتور هسته ای استفاده میشود. اما پلوتونیم سوخت ماهواره ها هم هست و منبع انرژی کارآمد برای سفرهای دور محسوب میشود.

7. ال اس دی :

قیمت : 3 هزار دلار برای هرگرم

ال اس دی با نام شیمیایی اسید لایزرژیک دی متیل آمید معروف ترین دارو در دسته روان گردان ها است. ال اس دی در سال 1938 توسط یک شیمیدان سوئدی به نام آلبرت هافمن به امید دستیابی به دارویی جدید، انواع ترکیبات آرگوت را آزمایش میکرد، ساخته شد.

 

09357007743 تلفن سفارش محصولات
با تشکر از شما سیگما ایران نمایندگی سیگما الدریچ در ایران و تیم طراحی پایان نامه من

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *