صادرات سود پرک | صادرات سود مایع | خرید و فروش سود پرک با قیمت ارزان :

 

صادرات سود پرک ، صادرات سود مایع: سدیم هیدروکسید که به نام های سود سوز آور و کاستیک سودا نیز شناخته می شود یکی از پر مصرف ترین مواد شیمیایی در صنعت است . سود پرک و سود مایع معروفترین فرم های این ماده هستند ، سود پرک شکل جامد این ماده به صورت ورقه ای یا فلیک (Flake) است و سود مایع هم معمولا محلول 50% این ماده در آب است . با وجود تولید کنندگان متعدد و حجم بالای تولید این ماده در ایران صادرات کاستیک سودا از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاستیک سودا (Caustic soda) عموما محصول جانبی فرآیند تولید کلر است ، به گونه ای که به ازای هر تن کلر در حدود 1100 کیلوگرم سود سوز آور تولید می شود. این محصول به صورت گسترده در تولید آلومینیوم ، صابون و مواد شوینده ، کاغذ ، نساجی ، رنگ و … مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل خواص شیمیایی و فیزیکی خاصی که سود سوزآور دارد ، حمل و نقل و نگهداری این محصول شرایط خاص خود را می طلبد . سود پرک به دلیل خلوص بالا ، فرم جامد ، حمل و نقل آسان ، استفاده سهل و … از محبوب ترین فرم های کاستیک سودا جهت انتقال است اما در برخی موارد نیز صادرات این ماده به صورت سود مایع انجام می گیرد.

صادرات سود پرک و صادرات سود مایع

بر اساس گزارشات اتاق بازرگانی میزان صادرات سدیم هیدروکسید در سال 97 از گمرکات ایران 13039748 کیلوگرم بوده است که از این مقدار تنها 1000 کیلوگرم آن به صورت مایع (محلول در آب) بوده و مابقی آن به صورت جامد ( پرک و قرص) بوده است. شکل جامد به دلیل خطرات کمتر و سهولت در حمل و نقل گزینه ای ایده آل برای صادرات محسوب می شود. وجود بازارهای مناسب و سودده در کشورهای دیگر خصوصا کشورهای آسیا پاسفیک همانند چین و هند ، باعث شده است که صادرات سود پرک به این مناطق گزینه ای جذاب برای تولیدکنندگان به شمار آید.

مطب پیشنهادی :
خرید مواد ضد عفونی کننده | فروش مواد ضد عفونی کننده | اسپری | ژل | دستکش | ماسک

انتخاب مبدا مناسب جهت صادرات مواد شیمیایی مستلزم آگاهی از تغییرات بازار جهانی ، شناخت مشتریان ، صنایع مربوطه ، قوانین مربوط به واردات و صادرات کالا در کشورهای هدف ، نحوه حمل و نقل مناسب و … است . عدم آگاهی و یا نادیده گرفتن برخی از موارد ذکر شده می تواند مشکلاتی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان مواد شیمیایی به وجود آورد . شرکت سیگما ایران با تکیه بر تجربه و دانش افراد متخصص خود درزمینه صادرات مواد شیمیایی خصوصا سود پرک و سود مایع از تمامی تولید کنندگان و دارندگان کالا جهت همکاری در امر صادرات دعوت می نماید.

بررسی بازار جهانی کاستیک سودا بر حسب صنایع

بر اساس مطالعات صورت گرفته بزرگترین بازار Caustic soda مربوط به استفاده از آن برای جداسازی آلومینا از بوکسیت است که برای تولید آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد. در سال 2018 این بخش حدود 18.10% از بازار را به خود اختصاص داده بود که پیش بینی می شود تا سال 2027 این عدد به 18.40% برسد.

صنعت کاغذ نیز پس از آلومینا بزرگترین سهم بازار سود را در اختیار دارد. از کاستیک سودا برای سفید سازی خمیر کاغذ استفاده می شود. در سال 2018 این صنعت حدود 17.05 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته  بازار Caustic soda در آینده نیز با توجه به رشد بازار کاغذ شاهد رشد خواهد بود.

مطب پیشنهادی :
خرید سود پرک صنعتی | خرید سود پرک در تهران | خرید سود پرک ارزان | فروش سود پرک

از آنجایی که سدیم هیدروکسید در تولید بسیاری از مواد آلی مورد استفاده قرار می گیرد ، پس از دو مورد عنوان شده در بالا یعنی تولید آلومینا و کاغذ ، تولید مواد شیمیایی آلی بزگترین بازار کاستیک سود را در اختیار دارد.

در رده های بعدی نیز تولید مواد معدنی ، صابون و شوینده ها ، تصفیه آب ، نساجی ، رنگ و جوهر قرار دارند. بر اساس مطالعاتی که بر روی 9 مورد عنوان شده صورت گرفته است ، ارزش بازار سود سوزآور تا سال 2027 به 56687 میلیون دلار خواهد رسید.

مطالعات بازار بر اساس منطقه جغرافیایی

بر اساس مطالعات صورت گرفته منطقه آسیا اقیانوسیه بزرگترین بازار Caustic soda را به خود اختصاص داده است و پس از آن آمریکای شمالی و اروپا در رده های بعدی قرار دارند . در یک پیش بینی اقتصادی که بین سال های 2017 تا 2027 صورت گرفته است ، میزان رشد بازار کاستیک سودا در منطقه آسیا پاسفیک حدود 6.22% تخمین داده شده است که بالاترین رشد در میان مناطق مختلف بوده است. در همین گزارش چین به عنوان بزرگترین عامل این رشد معرفی شده است. چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده و بزرگترین مصرف کننده سدیم هیدروکسید در جهان است.