سانتریفوژ | نمایندگی سانتریفوژ | سیگما ایران | نمایندگی سیگما آلدریچ

سانتریفوژ | نمایندگی سانتریفوژ

سانتریفوژ | نمایندگی سانتریفوژ

سانتریفوژ | نمایندگی سانتریفوژ

سانتریفوژ | نمایندگی سانتریفوژ :

سانتریفوژ یکی از تجهیزات ازمایشگاهی است که اساس عملکرد آن چرخش در اطراف یک محور عودی ثابت و ایجاد نیرو  بر محور چرخش است که این نیرو یتواند بسیار قوی باشد. سانتریفوژ بر اساس قانون رسوب و ته نشینی عمل میکند. شتاب گریز از مرکز باعث میشود اجزایی با چگالی بالاتر در جهت شعاعی به سمت بیرون حرکت کنند.

همزمان ذراتی که چگالی کمتری دارند به سمت مرکز حرکت میکنند. در سانتریفوژهای ازمایشگاهی که از تیوب های دارای نمونه استفاده میشود شتاب شعاعی باعث میشود ذراتی با چگالی بالاتر به بخش های پایینی لوله بچسبند و ذرات با چگالی پایینتر در بخش های بالایی لوله قرار بگیرند.

سه نوع سانتریفوژ برای کارهای مختلف طراحی شده اند: سانتریفوژهایی در مقیاس صنعتی در تولید ودفع زباله و یا جداکردن مایعات غیرقابل حل استفاده میشود. طیف گسترده ای از سانتریفوژهای ازمایشگاهی در علوم زیستی، شیمی، بیوشمی و علوم پزشکی مورد استفاه قرار میگیرد.

از این سانتریفوژها برای جداسازی سوسپانسیون ها و مایعات غیرقابل حل استفاده میشود. این سانتریفوژها از لحاظ سرعت، ظرفیت، کنترل دما و سایر ویژگی ها بسیار متنوع هستند. سانتریفوژهای ازمایشگاهی میتوانند از نظر زاویه ثابت روتور، قدرت حمل تعداد لوله مختلف و حداکثر سرعت دسته بندی میشوند.

سیستم کنترل سانتریفوژها از یک تایمر الکتریکی ساده تا مدل های قابل برنامه ریزی برای کنترل سرعت و شتاب را شامل میشود. چرخش روتور اولترا سانتریفوژ در شرایط خلا باعث حذف مقاومت هوا شده و امکان کنترل دقیق دما را فراهم میکند. روتورهای غشایی و سیستم های جریان پیوسته امکان سانتریفوژ ترکیبات با حجم بالا را فراهم میکند.

از کاربردهای سانتریفوژ در ازمایشگاه جدا کردن بخش های مختلف خون است. خون به سرم، پروتئین و سلولهای خونی تقسیم میشود. جدا سازی و اماده سازی DNA یکی دیگر از کاربردهای سانتریفوژ است که در تشخیص های کلینیکی و فارماکوژنتیک کاربرد دارد.

به طور کلی کار با سانتریفوژهای ازمایشگاهی نیاز به دقت بالا و بالانس دقیق روتور دارد. برای ایجاد بالانس باید اجزایی با وزن دقیقا یکسان مجاور یکدیگر قرار بگیرند. تفاوت اندک در جرم و وزن دو نمونه مجاور میتواند باعث ایجاد اختلاف و تفاوت های بزرگ در تعادل در سرعت های بالا شود. این تفاوت باعث ایجاد عدم تعادل عظیم در نیروی چرخش شده بین دو سمت روتور شده و بسیار میتواند اسیب رسان باشد.

همکاری سیگما ایران و سیگما ایران

سیگما ایران، شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی از برترین برند های دنیا

مرکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، فروش مواد آزمایشگاهی، فروش کیت تحقیقاتی و تجهیزات آزمایشگاهی از معتبر ترین برندهای دنیا از جمله سیگما آلدریچ، مرک آلمان، ترموفیشر، پرومگا، فلوکا و  …

 

شرکت بازرگانی سیگما ایران مفتخر است واردات انواع مواد شیمیایی و آزمایشگاهی  مورد نظر مشتریان خود را از تمامی برند ها در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

برای مشاوره و  سفارش اینترنتی درخواست های خود می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید :

09128308091 و 09357007743

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *