خرید و فروش آنتی بادی | خرید و فروش و قیمت انواع آنتی بادی اولیه و ثانویه

خرید و فروش آنتی بادی | خرید و فروش و قیمت انواع آنتی بادی اولیه و ثانویه

خرید و فروش آنتی بادی | خرید و فروش و قیمت انواع آنتی بادی اولیه و ثانویه

خرید و فروش آنتی بادی | خرید و فروش و قیمت انواع آنتی بادی اولیه و ثانویه :

 

فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه خرید و فروش آنتی بادی در ایران شرکت سیگما ایران سال‌هاست با همکاری کارشناسان مجرب و با تجربه خود در واردات و فروش آنتی بادی در حال فعالیت می‌باشد. این مجموعه همواره در تلاش است تا آنتی بادی‌های مورد نیاز شما عزیزان را با در نظر داشتن کلیه شرایط حمل و نقل با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در کوتاهترین زمان ممکن به دست مشتریان گرامی اعم از اساتید، دانشجویان و محققان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برساند و نیاز آنها را در تمامی مراحل علمی مرتفع سازد.

آنتی بادی چیست ؟

آنتی بادی گلیکوپروتئین‌هایی هستند که توسط پلاسماسل‌ها در دستگاه ایمنی بدن در پاسخ به حضور آنتی ژن خاص که می‌تواند اجسام بیگانه مثل ویروس، باکتری و حتی گاهی یک ماده غذایی یا بافت طبیعی خود بدن باشند، تولید شوند و در خون به گردش در می‌آیند تا اثر آنتی ژن را روی بدن خنثی سازند. در بدن هر انسان به اندازه ۱۰ به توان ۷ الی ۹ مولکول آنتی بادی وجود دارد و این آنتی بادی‌ها عمومأ در بسیاری از مایعات بدن از جمله اشک، ترشحات دستگاه تنفسی، غدد بزاقی، محتویات روده و همچنین ادرار یافت شوند ولی بیشترین غلظت آن در سرم خون مشاهده می‌شود و به همین دلیل است جهت انجام بسیاری از آزمایشات از سرم استفاده می‌کنند.

ساختار آنتی بادی

آنتی بادی‌ها از ۴ دسته پروتئین تشکیل شده‌اند که به شکل ساختاری Y به یکدیگر متصل می‌شوند. این ۴ دسته شامل دو رشته کوتاه‌تر که به آنها رشته‌های سبک یا زنجیره L می‌گویند که این زنجیره سبک وزن مولکولی ۲۵۰۰۰ دالتون دارند و در تمامی رده‌های آنتی بادی مشترک است اما دو رشته دیگر رشته‌های سنگین یا زنجیره H هستند که وزن مولکولی ۵۰۰۰۰ تا ۷۷۰۰۰ دالتون دارند و در رده‌های آنتی بادی متغیر هستند و به پنج دسته تقسیم می‌شوند که بر اساس همین ۵ دسته ۵ ایزوتایپ آنتی بادی مختلف ایجاد می‌شود. رشته‌های سبک و سنگین با پیوندهای کوالانسی به یکدیگر متصل می‌شوند.

  • رشته سنگین آلفا > آنتی بادی IgA
  • رشته سنگین گاما > آنتی بادی IgG
  • رشته سنگین دلتا > آنتی بادی IgD
  • رشته سنگین مو > آنتی بادی IgM
  • رشته سنگین اپسیلون > آنتی بادی IgE

انواع آنتی بادی

آنتی بادی IgA

آنتی بادی IgA در مجموع کل بدن بیشترین مقدار تولید را نسبت به سایر آنتی بادی‌ها دارد. آنتی بادی IgA آنتی بادی اصلی موجود در ترشحات بدن و آنتی بادی اصلی در آغوز و شیر است، این آنتی بادی نقش مهم در دفاع علیه عفونت‌های موضعی دستگاه گوارش و تنفس دارد اما قادر به فعال کردن کمپلمان نیست ولی خاصیت ضد ویروسی قوی دارد. آنتی بادی IgA نیمه عمر ۵ روزه دارد و دارای دو زیر رده است که در سرم بصورت مونومر و در ترشحات بصورت دیمر یافت می‌شود.

آنتی بادی IgG

آنتی بادی IgG آنتی بادی اصلی موجود در خون و مایعات بدن است و ۱۵ % کل پروتئین‌های سرم را شامل می‌شود. آنتی بادی IgG دارای ۴ زیر رده است و جزء بهترین ترکیب‌ها برای فعالسازی سیستم ایمنی می‌باشد. آنتی بادی IgG نیمه عمر ۲۳ روزه دارد.

آنتی بادی IgD

آنتی بادی IgD مقدار بسیار ناچیز سرمی را داراست و در ایجاد ایمنی اهمیت ندارد. چون همیشه در سطح لنفوسیت‌های B چسبیده و نمی‌تواند از غشاء کنده شود‌. نوع زنجیره سنگین این ایمنوگلوبولین از نوع δ (دلتا) است.

آنتی بادی IgM

آنتی بادی IgM اولین آنتی بادی تولید در پاسخ ایمنی است و بیشتر در رگ‌ها وجود دارد. آنتی بادی IgM دارای نیمه عمر ۵ روزه است، این آنتی بادی ساختار پنتامری دارد یعنی قابلیت اتصال به ۵ آنتی ژن را دارد و همچنین قادر به فعال کردن کمپلمان می‌باشد اما در خنثی سازی ویروس و سموم نقش ندارد.

آنتی بادی IgE

آنتی بادی IgE با نام دیگر رازین نیز شناخته می‌شود. این آنتی بادی دارای کوتاه‌ترین نیمه عمر سرمی و کمترین غلظت در سرم است و دارای زنجیره سنگین اپسیلون و هیچ زیر رده‌ای ندارد و سبب واکنش‌های ازدیاد حساسیت فوری یا آلرژی می‌شود.

خرید و فروش آنتی بادی اولیه و ثانویه

آنتی بادی اولیه : آنتی بادی اولیه ایمونوگلوبولین‌هایی هستند که مستقیمأ به آنتی ژن متصل می‌شوند. این اتصال با شناخت اپی توپ موجود در آنتی ژن توسط ناحیه متغیر آنتی بادی صورت می‌گیرد. آنتی بادی‌های اولیه بصورت آنتی بادی‌های مونوکلونال و پلی کلونال برای مصارف تحقیقاتی برای شناسایی نشانگرهای زیستی بیماری‌هایی همچون سرطان، دیابت، آلزایمر و .. تولید می‌شوند، لازم به ذکر است آنزیم یا فلوروفوری در آنتی بادی اولیه وجود ندارد و محقق برای اینکه بتواند آنتی ژن را شناسایی کند باید با معرف دیگری مثل آنتی بادی ثانویه یا آنزیم‌ها آن را ترکیب کند اما اصولأ آنتی بادی‌های اولیه در دستری تجاری دارای برچسب بیوتین یا فلورسانس هستند.

آنتی بادی ثانویه : آنتی بادی ثانویه بطور مستقیم به آنتی ژن متصل نمی‌شوند بلکه روش اتصال آنتی بادی ثانویه به این صورت است که اول آنتی بادی اولیه بطور مستقیم به آنتی ژن هدف متصل می‌شود و در مرحله بعد آنتی بادی ثانویه به آنتی بادی اولیه متصل می‌شود. لازم به ذکر است که آنتی بادی ثانویه باید مخصوص گونه‌های آنتی بادی و ایزوتوپ آنتی بادی اولیه در طول هدف تشخیص آنتی ژن باشد و از آنتی بادی ثانویه در جهت کمک به تشخیص، مرتب سازی و تصفیه آنتی ژن‌های هدفی که به آنتی بادی اولیه متصل می‌شوند، استفاده می‌شود. نکته قابل توجه این است که نوع آنتی بادی ثانویه توسط کلاس آنتی بادی اولیه و میزبان و برچسب ترجیحی انتخاب می‌شود اما بیشتر کلاس‌های اصلی آنتی بادی از کلاس IgG می‌باشند.

مزایای استفاده از آنتی بادی ثانویه :

  • حساسیت بیشتر
  • افزایش دقت
  • عدم نیاز به برچسب آنتی بادی اولیه
  • تقویت سیگنال
  • انعطاف پذیری بهتر در انتخاب طول موج تشخیص
  • عدم از دست دادن آنتی بادی ارزشمند اولیه
  • دستیابی به نتایج بهتر
  • کاهش هزینه‌ها

قیمت آنتی بادی اولیه و ثانویه

آنتی بادی‌های اولیه و ثانویه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی باهم دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

شباهت‌ها :

هر دو ساختار معمولی یک آنتی بادی را به اشتراک می‌گذارند. هردو در پاسخ ایمنی نقش دارند.

تفاوت‌ها :

آنتی بادی اولیه آنتی بادی ثانویه
بطور مستقیم به Ag هدف متصل می‌شود. بطور غیر مستقیم یعنی از طریق آنتی بادی اولیه به Ag وصل می‌شود.
به عنوان نشانگر بیولوژیکی برای بیماری‌های آلزایمر، سرطان، پارکینسون و..استفاده می‌شود. در تشخیص، مرتب سازی و تصفیه Ag به آنتی بادی اولیه کمک می‌کند.

چگونه بهترین آنتی بادی ثانویه را انتخاب کنیم ؟

آنتی بادی ثانویه یک ابزار قدرتمند و دقیق برای شناسایی، هدف گیری و تخلیص پروتئین با دقت و کیفیت بالاست که هم بصورت کنژوگه با آنزیم یا فلوئورفورها و هم بصورت غیر کنژوگه جهت کاربرد در تکنیک‌های ایمونوهیستوشیمی، وسترن بلات، ایمونوفلورسانس و … استفاده می‌شود. پس به علت کاربرد‌های فراوان اهمیت بالایی داشته و انتخاب یک آنتی بادی ثانویه صحیح جهت تحقیقات برای یافتن نتایج بهتر و تکرار پذیر و قابل اعتماد ضروری است. از این رو در نظر داشتن موارد زیر در انتخاب آنتی بادی ثانویه بسیار حائز اهمیت است.

  • مجموع یا قطعه (F (ab ‘)۲، Fab ، Ig)
  • گونه میزبان اولیه شما (خرگوش، مرغ، بز، موش، اسب و غیره)
  • کلاس و زیر کلاس آنتی بادی اولیه (IgG / IgM، IgG1، IgG2a)
  • سایر منابع ایمونوگلوبولین در آزمایش شما (بافر بلوک، IgG درون زاد)
  • نوع برچسب/کنژوگه مورد نیاز

شرکت فروش آنتی بادی

آنتی بادی‌ها از تنوع بسیار گسترده‌ایی برخوردار هستند اما با توجه به اتصال اختصاصی آنتی ژن و آنتی بادی از این ویژگی برای انجام تکنیک‌های بسیاری از جمله فلوسایتومتری _ الایزا _ ایمونوفلورسانس _ ایمونوهیستوشیمی _ ایمونوسیتوشیمی _ وسترن بلاتینگ و… در علوم پزشکی ، بیوتکنولوژی و زیست شناسی استفاده می‌کنند. شرکت سیگما ایران شرکت فروش آنتی بادی در ایران است که با تکیه بر سال‌ها تجربه و دانش متخصصین خود آماده ارائه انواع آنتی بادی با کیفیت و قیمت مناسب می‌باشد.

ایران مرک نمایندگی مرک آلمان : تلفن سفارش 09357007743

مطب پیشنهادی :
آنتی بادی | خرید آنتی بادی | فروش آنتی بادی | نمایندگی آنتی بادی | شرکت فروش آنتی بادی

سیگما ایران نمایندگی سیگما آلدریچ : تلفن سفارش 09128308091

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *