خرید محیط کشت در اهواز | فروش محیط کشت در اهواز | سیگما ایران | نمایندگی سیگما آلدریچ

خرید محیط کشت در اهواز | فروش محیط کشت در اهواز

خرید محیط کشت در اهواز | فروش محیط کشت در اهواز

خرید محیط کشت در اهواز | فروش محیط کشت در اهواز :

 

محیط کشت (Growth medium) یا محیط رشد یک محیط جامد ، مایع یا نیمه جامد است که برای حمایت از رشد جمعیت میکروارگانیسم ها یا سلول ها تهیه شده است. محیط کشت بر اساس نیاز میکروارگانیسم ها حاوی مواد مغذی مختلفی است تا رشد آنها را تسهیل کند.

دو نوع محیط کشت اصلی وجود دارد یکی از آنها برای کشت سلولی مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری برای کشت میکروبیولوژیکی  که برای رشد میکروارگانیسم هایی مانند باکتری یا قارچ استفاده می شود.

متداول ترین محیط های رشد برای میکروارگانیسم ها نوترینت براث و پلیت های جامد آگار هستند. محیط های های کشت تخصصی گاهی اوقات برای میکروارگانیسم ها یا سلول های خاص مورد نیاز هستند. بعضی از ارگانیسم ها که به عنوان ارگانیسم های مشکل پسند شناخته می شوند به دلیل نیازهای غذایی پیچیده به محیط های تخصصی احتیاج دارند. به عنوان مثال ویروس ها که انگل های اجباری داخل سلولی هستند و به ترکیباتی برای رشدی احتیاج دارند که در سلولهای زنده موجود است.

مطب پیشنهادی :
نمایندگی فروش محیط کشت سالمونلا شیگلا آگار Salmonella Shigella Agar

کاربردهای محیط کشت

متداول ترین ماده مورد نیاز برای رشد میکروارگانیسم ها نوترینت براث (آبگوشت مغذی) یا محیط  LB (آبگوشت لیزوژنی) است. محیط های جامد غالباً با آگار مخلوط می شوند و از طریق یک دستگاه پخش کننده استریل درون ظروف پتری دیش ریخته می شوند تا جامد شوند. این پلیت ها یک محیط جامد را فراهم می کنند که روی آن میکروب ها کشت می شوند. آنها همچنان جامد باقی می مانند ، زیرا تعداد بسیار کمی از باکتری ها قادر به تجزیه آگار هستند. باکتری هایی که در محیط  مایع رشد می کنند اغلب به حالت تعلیق کلوئیدی شکل می گیرند.

تفاوت بین محیط رشدی که برای کشت سلولی مورد استفاده قرار می گیرد با محیطی که برای کشت میکروبیولوژیکی استفاده می شود این است که سلول های مشتق از ارگانیسم های کامل اغلب بدون افزودن هورمون ها یا فاکتورهای رشد که معمولاً در داخل بدن وجود دارد، نمی توانند رشد کنند. در مورد سلول های حیوانی ، این مشکل اغلب با اضافه کردن سرم خون یا جایگزینی سرم مصنوعی به محیط  برطرف می شود.

مطب پیشنهادی :
خرید محیط کشت در کرج | فروش محیط کشت در کرج

در مورد میکروارگانیسم ها چنین محدودیتی وجود ندارد ، زیرا آنها اغلب ارگانیسم های تک سلولی هستند. یک تفاوت عمده دیگر این است که سلول های حیوانی در محیط کشت غالباً روی یک سطح صاف که به آن وصل می شوند رشد می کنند و این محیط به شکل مایع تهیه می شود که سلول ها را در بر می گیرد. در مقابل ، باکتری هایی از جمله اشرشیاکلی ممکن است در محیط جامد و یا در محیط مایع رشد کنند.

 

خرید محیط کشت در اهواز | فروش محیط کشت در اهواز

سیگما ایران نمایندگی سیگما آلدریچ و نمایندگی مرک آلمان و فروش کیت تحقیقاتی

تلفن فروش و مشاوره سایت 09357007743 فروش ویژه آنلاین و 24 ساعته

سیگما ایران + سفیر آزما کیان

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *