خرید حلال شیمیایی | فروش حلال های شیمیایی | خرید اینترنتی حلال مواد شیمیایی

خرید حلال شیمیایی | فروش حلال های شیمیایی | خرید اینترنتی حلال مواد شیمیایی

خرید مواد شیمیایی مرک آلمان | خرید حلال شیمیایی | نمایندگی شرکت مرک آلمان در تهران

خرید و فروش حلال های شیمیایی

خرید حلال شیمیایی | فروش حلال های شیمیایی | خرید اینترنتی حلال مواد شیمیایی :

مقدمه :

هر محلول از دو بخش حلال و حل شونده تشکیل شده است و حلال به بخش عمده ای از محلول که حل شونده را در خود حل میکند گفته میشود.اغلب محلول ها دارای یک محلول و چند حل شونده می باشند به عنوان مثال آب دریا را میتوان نام برد.

حلال های شیمیایی انواع مختلفی دارند و هر ماده ای در حلال هایی از نوع خود حل میشوند به عنوان مثال حل شونده های قطبی در حلال های قطبی قابل حل شدن میباشند. هنگام خرید و فروش حلال های شیمیایی باید به نوع حل شونده توجه کنید همچنین برای خرید حلال های شیمیایی باید به ویژگی های یک حلال خوب مسلط بوده تا بتوانید از کیفیت و قیمت حلال شیمیایی اطمینان حاصل فرمایید.

برای آشنایی با ویژگی های یک حلال شیمیایی با کیفیت به ادامه مطلب توجه کرده همچنین برای خرید و فروش حلال های شیمیایی مورد نیاز خود با کیفیت بالا و قیمت مناسب به سایت فروش مواد شیمیایی سیگما ایران مراجعه کنید .

ویژگی حلال ها:

1.حلال ها معمولا مایع هستند ولی ممکن است به صورت جامد یا گاز نیز باشند.

2.حلال ها معمولا نقطه جوش پایینی دارند و به آسانی بخار میشوند.

3.بیشترحلال های مورد استفاده در آزمایشگاه های شیمی حاوی عنصر کربن هستند

(به حلال های حاوی عنصر کربن ارگانیک و بقیه حلال ها را غیر ارگانیک می گویند).

یکی از پر فروش ترین مواد شیمیایی حلال های شیمیایی میباشند که در تولید مواد شیمیایی و صنایع مختلف بسیار پر کار برد و حائز اهمیت است.

انواع حلال ها:

1.حلال های آبی:

به محلولی که حلال آن آب است “محلول آبی” می گویند.

آب فراوان ترین و رایج ترین حلال شناخته شده است و اهمیت فراوانی در زندگی ما دارد زیرا اغلب فرآیند های شیمیایی مانند هضم, جذب و سوخت و ساز مواد غذایی در محلول های آبی صورت میگیرد.

مولکول آب(H2O ) هم داری اتم هیدروژن که عامل اسیدی است و هم عامل بازی( OH ـ ) دارد; بنابراین ازلحاظ شیمیایی خنثی می باشد.

مطب پیشنهادی :
خرید مواد شیمیایی یزد | خرید مواد آزمایشگاهی سیگما آلدریچ مرک آلمان در یزد

آب خالص یا آب مقطر اسیدها , صمغ گیاهان, نمک های فلزی, قلیا ها , سریش , رنگ پلاستیکی و الکل ها و همچنین چسب های قوی (مانند سریشم , چسب نشاسته , چسب کازبین , چسب هی اوره فرمالیدیید و ملامین فرمالیدیید) در خود حل میکند.

2.حلال های آلی(غیر آبی):

به محلولی که حلال آن آب نباشد محلول آلی می گویند.

دی فرم آمید (DMF) ,  تتراهیدروفوران (THF),  دی متیل سولفوکسید(DMSO) مهم ترین حلال های آلی صنعتی هستند.

انواع حلال های آلی:

ـ الکل ها(ROH): الکل ها خود به 5 نوع تقسیم میشود که  دسته ای از حلال های صنعتی بسیار پر کاربرد و مهم هستند به طوریکه خرید و فروش این ماده شیمیایی به منظور استفاده در آزمایشگاه های شیمی بسیار زیاد است.

پیوند بین ذرات الکل ها  هیدروزنی است و میتواند با آب پیوند برقرار کند و همچنین دارای یک سر غیرقطبی است که میتواند موادی غیرقطبی را در خود حل کند.

ـ استرها (R’COOR)

ـ اترها(R’OR) خطی یاحلقوی

ـ استون یا دی متیل کتون (CH3COCH3)

ـ بنزن(C6H6)

ـ تولوِئن یا متیل بنزن(C6H5-CH3)

ـ زایلن یا دی میل بنزن(C6H4(CH3)2  )

ـ کلروفرم(CHCL3)

ـ تترا کلرو کربن(CCL4)

ـ تربانتین(C10H16)

مضرات حلال های آلی:

ـ فراریت زیاد به دلیل نقطه جوش پایین که موجب تخریب راحت و آلودگی محیط زیست میشود.

ـ در اثر استنشاق وارد بدن میشود که خطرات خاص خود را دارد.

ـ باعث اختلال رشد گیاهان میشوند.

بیشتر این حلال های آلی زود تجزیه میشوند و آلودگی را در پی دارد.

ـ اکثر این حلال ها اشتعال زا و دمای شعله ور شدن پایینی دارند و احتمال آتش سوزی دارند.

ـ بسیاری از حلال های آلی اثر خورندگی و اکسید کنندگی دارند که موجب خورده شدن سطوح آسیب به اجزای فلز میشود.

3.حلال های ترپنی:

از قدیمی ترین گونه های فعال حلال های ترپنی هستند که از درختان کاج وصنوبر استخراج میشود . به علت استفاده زیاد حلال های ترپنی خرید و فروش این ماده شیمیایی در ساخت رنگ های ساختمانی ,ورنی ها , رنگ های هنری و هنرعکاسی در گذشته .تبخیر و بوی تند این حلال از حلال های هیدروکربنی که از مواد نفتی ساخته میشوند و ارزان قیمت هستند به عنوان جایگزین استفاده میشود.

مطب پیشنهادی :
مواد شیمیایی صنعتی | خرید مواد شیمیایی صنعتی | نمایندگی فروش مواد شیمیایی صنعتی

تقسیم بندی کلی حلال های شیمیایی:

1.حلال های قطبی :

در حلال های قطبی ذرات تشکیل دهنده با نیروی جاذبه الکتروستاتیکی یکدیگر را جذب میکنند و مهمترین آنها آب است از حلال های قطبی دیگر میتوان سولفوریک اسید(H2SO4)و هیدروژن فلوئورید(HF) را نام برد.

2.حلال های غیرقطبی:

در حلال های غیر قطبی نیروی جاذبه ضعیف واندروالسی بین ذرات حاکم است به همین دلیل این حلال ها دارای نقطه جوش بسیار پایین و فراریت زیاد هستند.

حلال های آلی نسبت به حلال های غیر آلی و یا حلال های معدنی قطبیت کمتری دارند به همین دلیل مواد غیرقطبی را بهتر در خود حل میکنند.

حلال ها موقعی مفید هستند که مایع باشند به عنوان مثال آب در محدوده ی0ـ100 درجه سانتی گراد مایع میباشد پس تنها در این محدوده دمایی میتوان به عنوان حلال استفاده شود. هنگامی قرار است موادی در دمای بالاتر یا پایین تر حل شود باید از حلال های دیگر استفاده کرد مانند متانول که خواصی شبیه آب دارد.

کاربرد حلال ها در صنایع مواد شیمیایی:

حلال های شیمیایی به دلیل کاربرد زیاد در صنعت مواد شیمیایی جز پر خرید و فروش ترین مواد شیمیایی هستند که از جمله کاربرد های آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1.در صنایع رنگ سازی

2.در صنایع چاپ پارچه

3.در صنایع چسب سازی

4.و به عنوان حلال ادکلن ها و انواع اسپری ها

5.درصنایع پزشکی نیز کاربرد های وسیع دارند به عنوان مثال از اتوکسی اتان(C4H10O)سال های متمادی به عنوان ماده بیهوشی استفاده میشد.

 

فروش مواد شیمیایی

شرکت بازرگانی سیگما ایران در زمینه واردات و فروش  کلیه مواد شیمیایی از برندهای شرکت سیگما،شرکت مرک آلمان، درحال فعالیت و خدمت به دانشجویان ، پژوهشگران و داروسازان و تولید کننده ها می باشد.

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *