خرید اسید فرمیک مرک آلمان | فروش اسید فرمیک مرک آلمان و سیگما آلدریچ

خرید اسید فرمیک مرک آلمان | فروش اسید فرمیک مرک آلمان و سیگما آلدریچ

خرید اسید فرمیک مرک آلمان | فروش اسید فرمیک مرک آلمان و سیگما آلدریچ

خرید اسید فرمیک مرک آلمان | فروش اسید فرمیک مرک آلمان و سیگما آلدریچ :

آشنایی

اسید فرمیک با فرمول مولکولی  (HCO2H) ، اسید متانوئیک نیز نامیده می شود ، ساده ترین اسیدهای کربوکسیلیک ، که در فرآوری منسوجات و چرم استفاده می شود. اسید فرمیک ابتدا از مورچه های خاص جدا شد و به این ترتیب لاتین formica به معنی “مورچه” نامگذاری شد. این ماده با اثر اسید سولفوریک بر فرمات سدیم ساخته می شود که از مونوکسیدکربن و هیدروکسید سدیم تولید می شود. این ماده یک اسید کربوکسیلیک معمولی نیست.

این از نظر قدرت اسیدی ، عدم تشکیل انیدرید و واکنش پذیری آن به عنوان یک عامل کاهنده – خاصیتی که به دلیل گروه ―CHO است که برخی از خصوصیات آلدئید را به وجود می آورد – متمایز می شود. استرهای متیل و اتیل اسید فرمیک به صورت تجاری تولید می شود. اسید سولفوریک غلیظ ، اسید فرمیک را به مونوکسید کربن از دست می دهد.

خرید اسید فرمیک

برای خرید اسید فرمیک و استعلام قیمت می توانید با ما تماس بگیرید یا در صورت تمایل ثبت سفارش کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

تاریخچه

بیش از 600 سال طبیعت شناسان می دانستند که تپه های مورچه بخار اسیدی می دهد. در سال 1671 ، جان ری ، طبیعت شناس انگلیسی ، جداسازی ماده فعال را توصیف کرد. برای این کار او تعداد زیادی مورچه مرده را جمع آوری و تقطیر کرد و اسیدی که کشف کرد بعداً از کلمه لاتین مورچه ، formica به عنوان اسید فرمیک شناخته شد. نام IUPAC مناسب آن اکنون اسید متانوئیک است. اولین سنتز این ماده توسط شیمی دان فرانسوی جوزف گی لوساک بود که از اسید هیدروسیانیک به عنوان ماده اولیه استفاده کرد. در سال 1855 ، دانشمندی یک سنتز از مونوکسیدکربن ایجاد کرد که شبیه به آنچه امروزه استفاده می شود است.

خواص

این ماده مایعی است بی رنگ ، بخور و دارای بوی تند تیز با فرمول شیمیایی HCOOH. این ماده به طور سیستماتیک به عنوان اسید متانوئیک نامگذاری می شود. نام های معمول اسیدهای کربوکسیلیک ساده از نام های لاتین یا یونانی منبع آنهاست. این ماده اگرچه به عنوان حلال زیاد استفاده نمی شود ، اما به عنوان مثال از یک حلال پروتیک با اسیدیته بالا مورد توجه است. این ماده و نمک های آن خورنده و حساس کننده پوست هستند. سدیم فرمات به آرامی چشم را تحریک می کند. نام های دیگر : اسید متانوئیک،فرمیلیک ،آمینیک.

خواص فیزیکی

این ماده HCOOH ، تراکم آن 1.22 گرم در سانتی متر مکعب است . جرم مولار 46.03 گرم در مول  است و نقطه جوش آن  100.8 درجه سانتی گراد  است و نقطه ذوب 8.4 درجه سانتی گراد .با  فرمول شیمیایی CH2O2 با  بوی تند ، بوی نافذ ظاهر مایع بی رنگ  با 1  پیوند کوالانسی گیرنده و2 پیوند هیدروژن با پیچیدگی 10.3  است . این ماده با آب و اکثر حلالهای آلی قطبی قابل مخلوط شدن است و تا حدی در هیدروکربنها محلول است. بیشتر نمکهای فرمت ساده در آب حل می شوند.

خواص شیمیایی

این ماده باعث کاهش رسوب سفید کلرید جیوه به کلرید جیوه می شود. در زیر معادله شیمیایی آورده شده است. HCOOH + 2HgCl2 → Hg2Cl2 + 2HCl + CO2 اسید فرمیک با پنتاکلرید فسفریک واکنش می دهد و باعث تشکیل فرمیل کلرید ، کلرید فسفریل و کلرید هیدروژن می شود. HCOOH + PCl5 → HCOCl + POCl3 + HClاسید فرمیک بیشترین خواص شیمیایی سایر اسیدهای کربوکسیلیک را دارد. به عنوان مثال ، در شرایط عادی ، هیچ یک از آسیل کلراید یا یک انیدرید اسید تشکیل نمی دهد. تا همین اواخر ، تمام تلاش ها برای تشکیل هر یک از این مشتقات در عوض منجر به مونوکسیدکربن شد.

آیا اسید فرمیک یک اسید قوی است؟

اسید قوی اسیدی است که کاملاً در محلول آبی جدا می شود. اسید ضعیف اسیدی است که تا حدی در محلول آبی جدا می شود. اسید فرمیک (اسید متانوئیک ، HCOOH) یک اسید ضعیف است که به طور طبیعی در نیش زنبورها و مورچه ها وجود دارد. اسید یکبار با تقطیر مورچه ها تهیه شد.

اسید فرمیک خالص

اسید فرمیک خالص مایعی است بی رنگ ، بخور و دارای بوی تند. باعث تحریک غشای مخاطی و ایجاد تاول در پوست می شود. در دمای 8.4 درجه سانتیگراد (47.1 درجه فارنهایت) یخ می زند و در دمای 100.7 درجه سانتیگراد (213.3 درجه فارنهایت) می جوشد. در طبیعت ، در نیش و گزش بسیاری از حشرات از راسته Hymenoptera ، به ویژه مورچه ها وجود دارد .

خاصیت خورندگی

این ماده نسبت به اسید استیک به راحتی یونیزه می شود. بنابراین ، انتظار می رود اسید فرمیک خورنده تر از اسید استیک باشد. در واقع ، اسید فرمیک به بسیاری از فلزات و آلیاژهای رایج حمله می کند. فولاد در تمام اسیدها ، حتی در دمای محیط ، به سرعت در این اسید خورده می شود. آلیاژهای ضدزنگ محدودیت های جدی دارند. فولاد ضد زنگ نوع 304 در هنگام جوشیدن فقط در برابر 1-2٪ اسید فرمیک مقاومت می کند. فولاد ضد زنگ نوع 316 در غلظت های میانی توسط اسید فرمیک گرم مورد حمله قرار می گیرد. در مقایسه با آلیاژهای ذکر شده ، زیرکونیوم در اکثر محلول های اسید فرمیک متنوع و مقاوم در برابر خوردگی است

مطب پیشنهادی :
مرک آلمان | مرک | خرید مرک | نمایندگی مرک آلمان

تولید

فرآیندهای اسید فرمیک که امروزه انجام می شود عمدتا بر اساس دو مسیر اصلی انجام می شود: هیدرولیز متیل فرمت و تهیه اسید فرمیک آزاد از فرمات ها. در آزمایشگاه می توان اسید فرمیک را با گرم کردن اگزالیک اسید در گلیسرول بی آب ، استخراج محصول با تقطیر بخار بدست آورد.

هیدرولیز متیل فرمت

در حال حاضر مسیر فرایند متیل فرمت غالب است. تقریباً 90٪ ظرفیت نصب شده بر اساس این فرایند هدفمند است. معایب اقتصادی روشهایی که قبلاً تمرین شده بود،منجر به توسعه فرآیندی شد که مخصوص تولید اسید فرمیک بدون محصولات جانبی نامطلوب باشد. در دهه 1970 ، هیدرولیز متیل فرمت به متانول و اسید فرمیک به صورت تجاری توسط شرکت های مختلف به روشی امکان پذیر اقتصادی توسعه داده شد. این فرآیند شامل کربونیلاسیون متانول و سپس هیدرولیز متیل فرمت تولید شده است. متانول حاصل از این فرآیند به مرحله اول بازگردانده می شود.

تهیه

روش تولید دیگر شامل تشکیل اسید آزاد از نمکهای آن است. برای این منظور عمدتا از فرمات و از فرمات کلسیم استفاده می شود. اسیدولیز به طور معمول با سولفوریک یا اسید فسفریک انجام می شود. نمک های سولفات یا فسفات به عنوان محصولات جانبی تولید می شوند. سهم فرآیند نمک فرمت نیز کاهش یافته است اسید فرمیک به عنوان یک محصول جانبی در تولید استیک توسط اکسیداسیون فاز مایع بوتان یا نفتا (اسید استیک) تولید می شد.

تولید از طریق دی اکسید کربن

با افزایش سطح CO2 در جو در نتیجه فعالیتهای انسانی ، تبدیل شیمیایی دی اکسید کربن به محصولات مفید اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.هیدروژناسیون دی اکسید کربن در الکل اسید فرمیک را در یک محیط تقریباً بدون آب تولید می کند ، که یک مزیت در بازیابی محصول است.

به منظور تبدیل مولکول CO2 ترمودینامیکی پایدار و نسبتاً غیرفعال به محصول مورد نظر به روشی کارآمد ، باید شرایط واکنش مناسب و مکانیسم های فعال سازی را پیدا کرد. کاهش کاتالیزوری CO2 به اسید فرمیک و مشتقات آن در سالهای اخیر به شدت مورد بررسی قرار گرفته است. کاهش کاتالیزوری CO2 به اسید فرمیک و مشتقات آن در سالهای اخیر به شدت مورد بررسی قرار گرفته است.

بیو سنتز

بیوسنتز این ماده به نام مورچه هایی که غلظت بالایی از ترکیب در سم خود دارند ، نامگذاری شده است. در مورچه ها ، این ماده از طریق ماده میانی ، از سرین گرفته می شود. پایه مزدوج اسید فرمیک ، فرمت ، نیز به طور گسترده در طبیعت وجود دارد. روش سنجش این ماده در مایعات بدن که برای تعیین فرمات پس از مسمومیت با متانول طراحی شده است ، بر اساس واکنش فرمات با فرمید دهیدروژناز باکتری است.

کاربردها

در حال حاضر ، به عنوان ماده نگهدارنده در خوراک دام ، به عنوان واسطه در فرآیندهای مصنوعی شیمیایی و به عنوان ماده فعال در برخی از مواد پاک کننده آهک خانگی استفاده می شود. این محصول همچنین یک محصول احتراق قابل توجه است که توسط خودروهایی که با متانول مخلوط با بنزین کار می کنند ، آزاد می شود. یک نمک یا یک استر اسید فرمیک را فرمات یا متانوات می نامند. یون فرمت فرمول HCOO− دارد.

کاربرد بعنوان نگهدارنده در خوراک دام

هنگامی که روی یونجه تازه یا سایر سیلاژها پاشیده می شود ، فرآیندهای پوسیدگی خاصی را متوقف می کند و باعث می شود که خوراک ارزش غذایی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند و بنابراین برای حفظ خوراک زمستانی گاو به طور گسترده استفاده می شود. در صنعت طیور ، بعضی اوقات برای از بین بردن باکتری های سالمونلا به آن اضافه می شود و بنابراین به طور گسترده ای برای حفظ خوراک زمستانی گاو استفاده می شود.

 زیست توده

تقریباً هر زیست توده گیاهی قابل اکسید شدن است.این ماده ، CO2 و آب با قدرت انتخاب بالا به اسید فرمیک ، با استفاده از پلی اکسی متالات ها مانند کاتالیزورهای اکسیژن رسان . هیدرولیز اسید معدنی سلولز و همی سلولز در حدود 200 درجه سانتیگراد مخلوطی از تولید می کند.

 کاربرد های دیگر

1. برای فرآوری لاتکس آلی (شیره) به لاستیک خام استفاده می شود 2. زنبورداران از اسید فرمیک به عنوان میکروب کش در برابر کنه واروآ استفاده می کنند.3. در صنعت نساجی و برنزه سازی چرم از اهمیت جزئی برخوردار است.4. برخی از استرهای فرمت طعم دهنده ها یا عطرهای مصنوعی هستند.5. این ماده موثری در برخی از مارک های پاک کننده آهک خانگی است.

مطب پیشنهادی :
مواد آزمایشگاهی پرفروش سیگما آلدریچ و مرک آلمان با بهترین قیمت در ایران

6. این ماده در آزمایشگاه ها به عنوان اصلاح کننده حلال برای جداسازی HPLC از پروتئین ها و پپتیدها مورد استفاده قرار می گیرد ، به ویژه هنگامی که نمونه برای تجزیه و تحلیل طیف سنجی جرمی آماده می شود.7.در شیمی آلی مصنوعی ، اسید فرمیک اغلب به عنوان منبع یون هیدرید (توسط واکنش اشوایلر-کلارک یا واکنش لوکارت-والاچ) و به عنوان منبع هیدروژن در آنچه “انتقال هیدروژناسیون” نامیده می شود ، استفاده می شود.8. در آزمایشگاه از اسید فرمیک به عنوان منبع مونوکسیدکربن استفاده می شود که با افزودن اسید سولفوریک آزاد می شود. این ماده همچنین منبعی برای یک گروه فرمیل در واکنشی معروف به “فرمیلاسیون” است.

آیا این ماده برای انسان مضر است؟

ااین ماده یک ماده شیمیایی ناخوشایند است که در برخی از گونه های مورچه وجود دارد – سم پاشیده شده و در ترشحات تولید شده از برخی گزنه ها. این در غلظت های بالا مضر است اما در غلظت های کم بسیار مثر است. تماس با اسید فرمیک مایع یا بخارات غلیظ آن می تواند باعث تحریک و آسیب به پوست ، چشم و مجاری تنفسی شود. از آنجا که ماده ای ضد باکتری است ، انسان از اسید فرمیک به عنوان ماده نگهدارنده غذا استفاده می کند.

چرا این ماده سمی است؟

این اسید یک مهار کننده سیتوکروم اکسیداز میتوکندری است که باعث هیپوکسی هیستوتوکسیک می شود. این ماده بازدارنده ضعیف تری نسبت به آنیون های سیانید و هیدروسولفید است. بار بدن فرمت در مسمومیت با متانول به اندازه کافی زیاد است که باعث اسیدوز و سایر علائم بالینی می شود.

اسید فرمیک اسیدی تر است یا استیک اسید؟

اسید فرمیک چنین گروه الکترونیکی کمکی ندارد ، بنابراین از اسید استیک قوی تر است. به همین دلیل اسید فرمیک اسید قوی تری نسبت به اسید استیک است. این گروه متیل یک گروه اهدای الکترون است که می تواند بار منفی پایه مزدوج را بی ثبات کند ، به همین دلیل اسید استیک اسید کمتری نسبت به اسید فرمیک دارد.

خنثی کردن

جوش شیرین (NaHCO3) همچنین برای خنثی سازی اسیدها از جمله اسید فرمیک استفاده می شود. اگر می خواهید مقداری محلول اسید فرمیک روی پوست یا روی بتن بریزید ، می خواهید آن را با خمیر غلیظی از آب بی کربنات سدیم (NaHCO3) خنثی کنید.

آیا مورچه ها اسید فرمیک اسپری می کنند؟

Formica rufa ، همچنین به عنوان مورچه چوب قرمز ، مورچه چوبی جنوب یا مورچه اسب شناخته می شود ، عضوی اصلی از گروه مورچه های Formica rufa است و نوع گونه آن گروه است. … آنها فک پایین بزرگی دارند ، و مانند بسیاری از گونه های دیگر مورچه ها ، به عنوان دفاع می توانند اسید فرمیک را از شکم خود اسپری کنند.


سوالات متدوال

فرمیک اسید قوی است یا ضعیف ؟

اسید فرمیک یک اسید ضعیف است که به طور طبیعی در نیش زنبورها و مورچه ها وجود دارد. اسید قوی اسیدی است که کاملاً در محلول آبی جدا می شود. اسید ضعیف اسیدی است که تا حدی در محلول آبی جدا می شود.

عوارض اسید فرمیک چیست ؟

محلول های قوی اسید فرمیک خورنده هستند و می توانند باعث سوختگی در هر قسمت از بدن که با آن تماس می گیرد ، بشوند. مصرف اسید فرمیک می تواند منجر به سوختگی در دهان ، گلو و معده ، آبریزش ، مشکل در بلع و استفراغ بشود (ممکن است در استفراغ خون وجود داشته باشد).

اسید فرمیک زنبورداری چیست و چه کاربردی دارد ؟

از اسید فرمیک ضعیف شده برای درمان کنه واروآ استفاده میشود که البته باید در استفاده از آن دقت و احتیاط فراوان کرد.

Ph فرمیک اسید چقدر است ؟

میزان Ph اسید فرمیک در نرمالیته 0.1 برابر است با 2.3

آیا اسید فرمیک در گزنه وجود دارد ؟

اسید فرمیک را می توان از گیاه گزنه بدست آورد زیرا نشان داده شده است که این اسید به طور گسترده ای سازنده سلول شیره گیاهان زنده است.

آیا اسید فرمیک در ایران تولید میشود ؟

خیر به خاطر فرایند سخت تولید در ایران این ماده تولید ندارد.

 

خرید اسید فرمیک مرک آلمان | فروش اسید فرمیک مرک آلمان و سیگما آلدریچ

ایران مرک نمایندگی مرک آلمان : تلفن سفارش 09357007743

سیگما ایران نمایندگی سیگما آلدریچ : تلفن سفارش 09128308091

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *