خرید استیک اسید | فروش استیک اسید مرک و سیگما آلدریچ | سیگما ایران | نمایندگی سیگما آلدریچ

خرید استیک اسید | فروش استیک اسید مرک و سیگما آلدریچ

خرید استیک اسید | فروش استیک اسید مرک و سیگما آلدریچ

خرید استیک اسید | فروش استیک اسید مرک و سیگما آلدریچ :

اسید استیک که به صورت سیستماتیک اسید اتانوئیک نامیده می‌شود، یک ترکیب آلی مایع بی‌رنگ با فرمول شیمیایی CH3COOH است (هم چنین به صورت CH3CO2H، C2H4O2و HC2H3O2 نیز نوشته می‌شود). در صورت رقیق نشدن، گاهی به آن استیک اسید یخچالی گفته می‌شود. میزان استیک اسید موجود در سرکه کمتر از 4% نیست و باعث می‌شود استیک اسید به عنوان جز اصلی سرکه شناخته شود. هم چنین این ماده دارای بوی تند و مزه‌ی ترشی مشخصی است. علاوه بر سرکه خانگی، عمدتا به عنوان پیش ماده پلی استیل و استات سلولزی تولید می‌شود.

این ماده به عنوان یک اسید ضعیف طبقه بندی می‌شود زیرا فقط تا حدی در محلول تفکیک و جداسازی می‌شود، اما استیک اسید غلیظ خورنده است و می‌تواند به پوست حمله کند. اسید استیک دومین کربوکسیلیک ساده (بعد از فرمیک اسید که مطالعه درباره آن نیز میتواند کمک کننده باشد) است. از یک گروه متیل متصل به گروه کربوکسیل تشکیل شده است و یک معرف شیمیایی مهم و ماده شیمیایی صنعتی است که در درجه اول در تولید استات سلولز برای فیلم عکاسی، استات پلی وینیل برای چسب چوب و الیاف مصنوعی و پارچه‌ها استفاده می‌شود. در خانوارها، استیک اسید رقیق اغلب در موارد رسوب زدایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنایع غذایی، Acetic acid توسط کد افزودنی غذایی E260 به عنوان تنظیم کننده اسیدیته و به عنوان چاشنی کنترل می‌شود. در بیوشیمی، گروه استیل، مشتق از استیک اسید، برای همه اشکال زندگی اساسی است. هنگامی که این ماده به کوآنزیم A متصل می‌شود، در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نقش اساسی دارد.

تقاضای جهانی برای استیک اسید حدود 6.5 میلیون متریک تن در سال است که تقریبا 1.5 میلیون متریک تن در سال آن با بازیافت تامین می‌شود. سرکه بیشتر اسید استیک رقیق است که غالبا با تخمیر و اکسیداسیون بعدی اتانول می‌شود.

خرید استیک اسید

شما میتوانید برای خرید استیک اسید با ما تماس گرفته و استعلام قیمت روز را داشته باشید یا میتوانید از طریق لینک زیر ثبت سفارش کرده و منتظر تماس همکاران ما برای اعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر باشید.

خواص فیزیکی و شیمیایی استیک اسید

ساختار

در استیک اسید جامد،مولکول‌ها زنجیره‌هایی را تشکیل می‌دهند، مولکول‌های جداگانه توسط پیوندهای هیدروژن به هم متصل می‌شوند.

خاصیت اسیدی

هیدروژن موجود در گروه کربوکسیل (-COOH) در اسیدهای کربوکسیلیک مانند استیک اسید می‌تواند با یونیزاسیون از مولکول جدا شود:
CH3COOH <> CH3COO- + H+
به دلیل این انتشار پروتون (H+) استیک اسید دارای خاصیت اسیدی است که به عنوان یک اسید منوپروتیک ضعیف شناخته می‌شود. در محلول آبی مقدار pKa آن برابر 4.76 است. همان طور که در واکنش بالا آمده است، پایه مزدج آن استات است.

خواص حلال

اتیک اسید مایع یک حلال پروتیک آبدوست (قطبی)، مشابه اتانول و آب است. با قدرت استاتیک نسبی متوسط (ثابت دی الکتریک) 6.2، نه تنها ترکیبات قطبی مانند نمک‌ها فندهای غیر آلی، بلکه ترکیبات غیر قطبی متنند روغن و هم چنین املاح قطبی را حل می‌کند. با حلال‌های قطبی و غیر قطبی مانند آب، کلروفرم و هگزان قابل اختلاط است. با آلکان‌های بالاتر (شروع با اکتان)، استیک اسید به هیچ وجه قابل ترکیب نیست و حلالیت این ماده در آلکان‌ها، با افزایش طول زنجیر کاهش می‌یابد. خاصیت حلال و قابلیت اختلاط آن، این اسید را به عنوان یک حلال در تولید متیل ترفتالات که یک ماده شیمیایی بسیار مفید است تبدیل کرده است.

بیوشیمی

در pH های فیزیولوژیک، Acetic acid معمولا به طور کامل یونیزه و به استات تبدیل می‌شود. گروه استیل، که به طور رسمی از استیک اسید مشتق می‌شود، برای انواع محتلف زندگی اساسی است. هنگامی که کوآنزیم A متصل می‌شود، در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نقش اساسی دارد. بر خلاف اسیدهای کربوکسیلیکبا زنجیره طولانی‌تر (اسید چرب)، استیک اسید در تری گلیسیریدهای طبیعی وجود ندارد. با این حال، تری گلیسیرید مصنوعی تریاکتین ( گلیسیرین تری استات) یک ماده افزودنی رایج است و در مواد آرایشی بهداشتی و داردهای موضعی یافت می‌شود. استیک اسید توسط باکتری‌های Acetic acid، به ویژه جنس استوباکتر و کلوستریدیوم استوبوتلیکوم تولید و دفع می‌شود. این باکتری‌ها به طور جهانی در آب، مواد غذایی و خاک یافت می‌شود و اسید استیک به طور طبیعی و با خراب شدن میوه‌ها و سایر مواد غذایی تولید می‌شود.

C2H4O2 فرمول شیمیایی
60.052 گرم بر مول جرم مولی
مایع بی رنگ ظاهر
64-19-7 CAS number
بوی تند و ترش مانند سکه بو
1.049 گرم بر سانتی متر مکعب (مایع) 

1.27 گرم بر سانتی متر مکعب

چگالی
16 درجه سلسیوس (61 درجه فارنهایت) نقطه ذوب
118 درجه سلسیوس (244 درجه فارنهایت) نقطه جوش
قابل حل به هر نسبتی حلالیت در آب
1.22میلی پاسکال ثانیه ویسکوزیته

تهیه و تولید استیک اسید

این ماده به صورت صنعتی و هم از طریق تخمیر باکتریایی تولید می‌شود. حدود 75% اسید استیک ساخته شده رای استفاده در صنایع شیمیایی توسط کربونیلاسیون متانول ساخته می‌شود، که در زیر توضیح داده شده است. مسیر بیولوژیکی تنها حدود 10% از تولید جهانی را تشکیل می‌دهد، اما برای تولید سرکه هم چنان مهم است زیرا بسیاری از قوانین خلوص مواد غذایی، منشا بیولوژیکی سرکه مورد استفاده در غذاها را دارند.

فرایندهای دیگر عبارت اند از ایزومریزاسیون متیل فرمت، تبدیل سیگانس به Acetic acid و اکسیداسیون فاز گاز اتیلن و اتانول. اسید استیک اغلب یک محصول جانبی از واکنش‌های مختلف است، یعنی در طول سنتز اسید اکریلیک کاتالیزوری ناهمگن یا تولید اسید لاکتیک مخمری . از سال 2003-2005، کل تولید اسید استیک بکر در سراسر جهان 5 تن است و در هر تن (میلیون تن در سال) تخمین زده شد که تقریبا نیمی از آن در ایالات متحده تولید می‌شود. تولید اروپا تقریبا یک تن و در هر تن با کاهش رو به رو بوده است، در حالی که تولید ژاپن 0.7 تن بوده است.

در هر سال 1.5 میلی لیتر دیگر بازیافت می‌شود و مجموع بازار جهانی را به 6.5 تن می‌رساند. از آن زمان تا حال، تولید جهانی به 10.7 تن و بیشتر رسیده است (در سال 2010). با این حال، پیش بینی کندی درباره‌ی افزایش این مقدار تولید است. دو بزرگ‌ترین تولید کننده اسید استیک بکر Celanese و BP Chemicals هستند. سایر تولید کننده‌های عمده عبارت‌اند از :

Millennium Chemical, Sterling Chemicals, Samsung, Eastman وSvenskEtanolkemi.

این فرایند شامل یدومتان به عنوان واسطه است و در سه مرحله اتفاق می‌افتد. برای کربنیلاسیون یک کاتالیزور، کربونیل فلزی لازم است (گام دوم).
1. CH3OH + HI > CH3I + H2O
2. CH3I + CO > CH3COI
3. CH3COI + H2O > HI + CH3COOH

دو فرایند مرتبط برای کربونیلاسیون متانول

فرایند مونسانتو کاتالیز شده توسط رودیم و فرایند کاتیو کاتالیز شده توسط ایریدیم. فرایند اخیر نیز کارآمدتر است و فرایند قبلی را اغللب ر همان کارخانه‌های تولید جایگزین کرده است. مقادیر کاتالیزوری آب در هر دو فرایند استفاده می‌شود، اما فرایند Cativa به مفدار کمتری نیاز دارد، بنابراین واکنش تغییر آب و گاز سرکوب می‌شود و محصولات جانبی کمتری تشکیل می‌شود. با تغییر شرایط فرایند، ممکن است انیدرید استیک نیز در همان گیاه با استفاده از کاتالیزورهای رودیم تولید شود.

اکسیداسیون استالدهید

قبل از تجاری سازی فرایند مونسانتو، بیشتر استیک اسید توسط اکسیداسیون استالدهید تولید می‌شود. این دومین روش مهم تولید باقی مانده است، اگرچه معمولا با کربنیلاسیون متانول قابل رقابت نیست.

استالدهید می‌تواند با هیدراته شدن استیلن تولید می‌شود. این فناوری غالب در اوایل دهه 1900 بود. اجرای سبک نفتا به راحتی توسط اکسیژن یا حتی هوا اکسید می‌شوند و پراکسیدهایی را تولید می‌کنند که طبق معادله شیمیایی تجزیه می‌شود و استیک اسید تولید می‌کند، با بوتان نشان داده شده است :

2C4H10 + 5O2> 4C2H4O2 + 2H2O

چنین اکسیداسیون‌هایی به کاتالیزور فلزی مانند نمک‌های نفتنات منگنز، کبالت و کروم نیاز دارند. واکنش معمول در دما و فشار طراحی شده تا حد ممکن گرم باشد در حالی که بوتان را مایع نگه می‌دارد. شرایط معمول واکنش 150 درجه سلسیوس و فشار 55 اتمسفر است.

محصولات جانبی نیز ممکن است تشکیل شود، از جمله بوتانون، اتیل استات، فرمیک اسید و پروپیونیک اسید. این محصولات جانبی از نظر تجاری نیز ارزشمند هتند و ممکن است شرایط واکنش برای تولید بیشتر آن‌ها در صورت نیاز تغییر یابد. با این حال، جدا شدن اسید استیک از این محصولات فرعی به هزینه فرایند می‌افزاید. در شرایط مشابه و با استفاده از کاتالیزورهای مشابه برای اکسیداسیون بوتان، اکسیژن موجود در هوا برای تولید اسید استیک می‌تواند استالدهید را اکسید کند.

2CH3CHO + O2> 3CH3COOH

با استفاده از کاتالیزورهای مدرن، این واکنش می‌تواند عملکرد این ماده بیشتر از 95% داشته باشد. مده محصولات جانبی عبارت‌اند از: اتیل استات، اسید فرمیک و فرمالدهید که همه دارای نقطه جوش کمتری نسبت به اسید استیک هستند و به راحتی با تقطیر جدا می‌شوند.

اکسیداسیون اتیلن

استالدهید ممکن است از طریق اتیلن با استفاده از فرایند وکر تهیه شود و سپس به صورت فوق اکسید شود. در چند وقت اخیر، شرکت شیمیایی Showa Denko، که در سال 1997 کارخانه اکسیداسیون اتیلن را در Oita ژاپن افتتاح کرد، تبدیل ارزان‌تر یک مرحله‌ای اتیلن به Acetic acid را تجاری کرد.

این فرایند توسط توسط یک کاتالیزور فلزی پالادیوم پشتیبانی شده بر روی یک اسید هتروپلی مانند اسید سیلیکون تنگستیک کاتالیز می‌شود. فرایند مشابهی از همان کاتالیزور فلزی روی اسید سیلیکون تنگستیک و سیلیس استفاده می‌کند :

C2H4 + O2> CH3COOH

تصور می‌شود که بسته به قیمت محلی اتیلن، برای کارخانه‌های کوچک‌تر ( 100- 250 kt/a) با کربنیلاسیون متانول قابل رقابت باشد. این روش مبتنی بر استفاده از یک فناوری جدید اکسیداسیون فوتو کاتالیستی انتخابی برای اکسیداسیون انتخابی اتیلن و اتان به اسید استیک خواهد بود. بر خلاف کاتالیزورهای اکسیداسیون سنتی، در فرایند اکسیداسیون انتخابی از نور ماورا بنفش برای تولید اسید استیک در دما و فشار محیط استفاده می‌شود.

تخمیر استیک اسید

در بیشتر تاریخ بشر، باکتری‌های Acetic acid از جنس استوباکتر اسید استیک را به شکل سرکه ساخته‌اند. با توجه به اکسیژن کافی، این باکتری‌ها می‌توانند از انواع مواد غذایی الکی، سرکه تولید کنند. خوراکی‌هایی که معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل سیب، شراب و غلات تخمیر شده، مالت، برنج یا سیب زمینی هستند. واکنش شیمیایی کلی که توسط این باکتری‌ها تسهیل می‌شود :

C2H5OH + O2> CH3COOH + H2O

مجلول رقیق الکلی که با استوباکتر تلقیح شده و در یک مکان گرم و هوا نگهداری می‌شود، طی چند ماه به سرکه تبدیل می‌شود. روش‌های ساخت سرکه صنعتی با بهبود تامین اکسیژن باکتری‌ها، این روند را تسریع می‌کند. یکی از اولین فرایندهای تجاری مدرن روش تسریع یا روش آلمانی بود که برای اولین بار در آلمان در سال 1823 انجام شد.

در این فرایند، تخمیر در یک برج بسته بندی شده با تراشه‌ها چب یا ذغال صورت می‌گیرد. خوراک حاوی الکل به بالای برج ریخته می‌شود و هوای تازه از طریق تهویه طبیعی یا اجباری تامین می‌شود. تامین هوای بهتر در این فرایند، زمان تهیه سرکه را از ماه‌ها به هفته کاهش می‌دهد. امروزه بیشتر سرکه در فرهنگ مخزن غوطه‌ور ساخته می‌ود، اولین بار در سال 1949 توسط Otto Hromatka و Heinrich Ebner شرح داده شد.

در این روش، الکل در یک مخزن مداوم هم زده و به سرکه تخمیر می‌شود و اکسیژن از طریق جوشاندن هوا از طریق محلول تامین می‌شود. با استفاده از کاربردهای مدرن این روش، سرکه 15% اسید استیک می‌تواند فقط در 24 ساعت در فرایند دسته‌ای، حتی 20% در فرایند 60 ساعت تغذیه‌ای تهیه شود.

تخمیر بی‌هوازی

گونه‌های باکتری‌های بی‌هوازی، از جمله اعضای تیره کلستریدیوم یا استوباکتریوم می‌توانند قندها را مستقیما به اسید استیک تبدیل کنند بدون ایجاد اتانول به عنوان واسطه. واکنش شیمیایی کلی انجام شده توسط این باکتری‌ها ممکن است به صورت زیر باشد:

C6H12O6> 3CH3COOH

این باکتری‌های استوژنیک از ترکیبات یک کربنی، از جمله متانول، مونوکسید کربن یا مخلوطی از دی اکسید کربن یا مخلوطی از هیدروژن و دی اکسید کربن، اسید استیک تولید می‌کنند :

2CO2 + 4H2> CH3COOH + 2H2O

این توانایی کلستریدیوم در متابولیسم قندها به طور مستقیم یا تولید Acetic acid از ورودی‌های کم هزینه‌تر، نشان می‌دهد که این باکتری‌ها می‌توانند اسید استیک را با کارایی بیشتری نسبت به اکسید کننده‌های اتانول مانند استوباکتر تولید کنند. با این حال، باکتری‌های کلستریدیوم نسبت به استو باکتر مقاومت کمتری به اسید دارند.

در حال حاضر، تولید سرکه با استفاده از باکری استوباکتر به جای استفاده از کلستریدیوم و غلظت آن، مقرون به صرفه است. در نتیجه، اگرچه باکتری‌های استوژنیک از سال 1940 شناخته شده‌اند، اما استفاده صنعتی آن‌ها به چند کاربرد خاص محدود می‌شود.

کاربردهای اسید استیک

Acetic acid معرف شیمیایی برای تولید ترکیبات شیمیایی است. برزگ‌ترین استفاده منفرد از اسید استیک در تولید منومر وینیل استات است که از نزدیک با تولید انیدرید استیک و استر دنبال می‌شود. حجم اسید استیک مورد استفاده در سرکه نسبتا کم است.

مونومر وینیل استات

کاربرد اصلی اسید استیک مونومر وینیل استات (VAM) است. در سال 2008، تخمین زده شد که این برنامه یک سوم تولید اسید استیک در جهان را مصرف می‌کند. واکنش شامل اتیلن و اسید استیک به همراه اکسیژن بر روی کاتالیزور پالادیوم است که در فاز گاز انجام می‌شود :

2H3C-COOH + 2C2H4 + O2> 2H3C-CO-O-CH=CH2 + 2H2O

وینیل استات را می‌توان به پلی وینیل استات یا پلیمرهای دیگر که اجزای موجود در رنگ‌ها و چسب‌ها هستند، پلیمری کرد.

تولید استر

استرهای اصلی اسید استیک معمولا به عنوان حلال جوهر، رنگ و پوشش استفاده می‌شود. این استرها شامل استات اتیل، استات n-بوتیل، استات ایزو بوتیل و استات پروپیل هستند. آن‌ها به طور معمول با واکنش کاتالیز شده از اسید استیک و الکل مربوطه تولید می‌شوند:

H3C-COOH + HO-R > H3C-CO-C-R + H2O

که در واکنش بالا R یک گروه آلکیل است.
با این حال، بیشتر استرهای استات با استفاده از واکنش تیشچنکو از استالدهید تولید می‌شوند.

علاوه بر این، از استات‌های استر به عنوان حلال‌های نیترو سلولز، لاک‌های اکریلیک، پاک کننده‌های لاک و لکه‌های چوب استفاده می‌شود. سه محصول اصلی عبارت‌اند از : اتیلن گلیکول استات اتیل اتر (EEA)، اتیلن گلیکول مونو بوتیل اتر استات (EBA) و پروپیل گلیکول مونومیل اتر استات (PMA) که بیشتر به عنوان PGMEA در فرایندهای تولید نیمه هادی شناخته می‌شود، جایی که به عنوان یک حلال مقاوم استفاده می‌شود. این برنامه در حدود 15 الی 20% اسید استیک جهان را مصرف می‌کند.

انیدرید استیک

محصول میعان دو مولکول این ماده، انیدرید استیک است. تولید جهانی انیدرید استیک یک کاربرد عمده است و تقریبا 25 تا 30% از تولید جهانی اسید استیک را شامل می‌شود. فرایند اصلی شامل دهیدراته شدن این ماده برای دادن کتون در 700-750 درجه سلسیوس است. پس از آن کتون با اسید استیک واکنش داده و انیدرید استیک را بدست می‌آورد :

CH3COOH > H2O + CH2=C=O
CH3COOH + CH2=C=O > (CH3CO)2O

انیدرید استیک یک عامل استیلاسیون است. به همین ترتیب، کاربرد اصلی آن در مورد استات سلولز است، پاچه‌ای مصنوعی که برای فیلم‌های عکاسی نیز استفاده می‌شود. انیدرید استیک نیز یک واکنش برای تولیذ هروئین و سایر ترکیبات است.

استیک اسید صنعتی

همان طور که در بالا ذکر شد، Acetic acid منجمد یک حلال پروتیک قطبی عالی است. این ماده اغلب به عنوان یک حلال برای تبلور مجدد برای خالص سازی ترکیبات آلی استفاده می‌شود. اسید استیک به عنوان حلال در تولید اسیر ترفتالیک (TPA)، ماده اولیه پلی اتیلن ترفتالات (PET) استفاده می‌شود. در سال 2006، حدود 20% اسید استیک برای تولید TPA استفاده شد.

Acetic acid غالبا به عنوان حلال برای واکنش‌های متناوب، مانند الکیلاسیون Friedel-Crafts استفاده می‌شود. به عنوان مثال، یک مرحله از تولید تجاری کافور مصنوعی شامل بازآرایی مجدد کامپن به ایزوبورنیل استات توسط واگنر – میروین است. در این‌جا اسید استیک هم به عنوان یک حلال و هم به عنوان هسته‌ای برای به دام انداختن کاربک مرتب شده عمل می‌کند. اسید استیک منجمد در شیمی تحلیلی برای تخمین مواد قلیایی ضعیف مانند آمیدهای آلی استفاده می‌شود‌.

این ماده پایه بسیار ضعیف‌تری نسبت به آب است، بنابراین آمید به عنوان یک پایه قوی در این محیط رفتار می‌کند. سپس می‌توان آن را با استفاده از محلول اسید استیک منجمد از یک اسید بسیار قوی مانند پرکلریک اسید تیتر کرد.

کاربرد استیک اسید در پزشکی

تزریق اسید استیک به تومور از دهه 1800 برای درمان سرطان استفاده می‌شود.
اسید استیک یک اردی ضد عفونی کننده بسیار موثر است که به عنوان محلول 1% استفاده می‌شود و دارای طیف گسترده‌ای از فعالیت در برابر استرپتوکوک‌ها، استافیلوکوک‌ها، سودومونا، انتروکوک‌ها و دیگران است. ممکن است برای درمان عفونت‌های پوستی ناشی از سویه‌های سودومونا مقاوم به آنتی بیوتیک‌های معمولی استفاده شود.

در حالی که از این ماده رقیق شده در یونتوفرز استفاده می‌شود، هیچ مدرکی با کیفیت بالا از این روش درمانی برای بیماری روتاتور کاف پشتیبانی نمی‌کند.

از این ماده به عنوان درمانی برای اوتیت خارجی، در لیست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی، ایمن‌ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است.

خوراک

349 کیلو کالری در هر 100 گرم دارد. سرکه به طور معمول از نظر جرم کمتر از 4% اسید استیک نیست. سرکه مستقیما به عنوان چاشنی و ترشی سبزیجات و سایر غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرکه خوراکی تمایل به رقیق سازی بیشتری دارد (4 تا 8% اسید استیک)، در خالی که ترشی مواد غذایی تجاری از محلول‌هایی استفاده می‌کند که غلظت بیشتری دارند. نسبت این ماده که به عنوان سرکه در سراسر جهان استفاده می‌شود به اندازه مصرف تجاری نیست، اما با قدمت‌ترین و شناخته شده‌ترین کاربرد اسید استیک است.

اثرات بهداشتی و ایمنی اسید استیک

Acetic acid غلیظ برای پوست خورنده است. این سوختگی‌ها یا تاول‌ها ممکن است تا چند ساعت پس از قرار گرفتن در معرض بدن نباشند.
قرار گرفتن در معرض استنشاق طولانی مدت (8 ساعت) در برابر بخارات اسید استیک با غلظت 10 ppm می‌تواند باعث تحریک چشم، بینی و گلو شود. در 100ppm تحریک ریه مشخص شده و ممکن است آسیب به ریه‌ها، چشم‌ها و پست ایجاد کند. غلظت بخار 1000ppm باعث تحریک چشم، بینی و دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود و قابل تحمل نیست. این پیش بینی‌ها بر اساس آزمایشات حیوانی و قرار گرفتن در معرض صنایع بوده است.

Acetic acid غلیظ فقط در درجه حرارت و فشار استاندارد می‌تواند به سختی مشتعل شود، اما در دمای بالاتر از 39 درجه سلسیوس به خطر اشتعال تبدیل می‌شود و می‌تواند مخلوط‌های انفجاری با هوا در دماهای بالاتر ایجاد کند. ( محدودیت‌های انفجاری : 5.4 – 16%)

ایران مرک نمایندگی مرک آلمان : تلفن سفارش 09357007743

سیگما ایران نمایندگی سیگما آلدریچ : تلفن سفارش 09128308091

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *