آنزیم پلیمر کننده Taq | خرید آنزیم پلیمر کننده Taq | سیگما ایران | نمایندگی سیگما آلدریچ

آنزیم پلیمر کننده Taq | خرید آنزیم پلیمر کننده Taq

آنزیم پلیمر کننده Taq | خرید آنزیم پلیمر کننده Taq

آنزیم پلیمر کننده Taq | خرید آنزیم پلیمر کننده Taq

آنزیم پلیمر کننده Taq | خرید آنزیم پلیمر کننده Taq :

واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) یکی از واکنش های پر کاربرد در مطالعات و تحقیقات ژنتیکی است؛ از جمله بررسی حضور یا عدم حضور یک ژن خاص در ژنوم مورد نظر، تشخیص بیماری و نقایص ژنتیکی، آزمون تعیین والدین، تحلیل و بررسی DNAی گونه های منقرض شده، کلون کردن ژن و . . .

آنزیم های پلیمر کننده DNA نقش مهمی در مطالعات ژنتیک مولکولی ایفا می کنند و در آزمایشگاه های تحقیقاتی در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند. دو مورد از مهم ترین این آنزیم ها با نام های Taq و Pfu شناخته می شوند.

آنزیم پلیمراز Taq : یکی از آنزیم هایی که در واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) نقش مهم ایفا می کند، آنزیم پلیمر کننده Taq می باشد. این آنزیم از اولین آنزیم هایی است که در درماهای بالا در واکنش PCR شرکت می کند؛ بنابراین مقاومت به گرما  ویژگی حائز اهمیت آنزیم Taq شمرده می شود. نام این آنزیم از نوعی باکتری که در چشمه های آب گرم زندگی می کند به نام Thermus aquaticus گرفته شده است؛ در واقع این باکتری سر منشأ آنزیم نام برده به حساب می آید چرا که اولین بار آنزیم Taq از این باکتری استخراج شد. نیمه عمر آنزیم پلیمراز Taq 40 دقیقه در دمای 95 درجه سانتی گراد است.

ویژگی منفی آنزیم پلیمراز Taq

آنزیم پلیمراز Taq در کنار کاربردهای فراوانی که دارد، فاقد مکانیسم تصحیح (proof reading) در واکنش PCR است و این ویژگی به عنوان ویژگی منفی آنزیم Taq شمرده می شود چرا که احتمال ایجاد خطا در تکرار واکنش ها افزایش می یابد.

احتمال خطای آنزیم های Taq که به شیوه تجاری به فروش می رسند حدود 1 در 10000 نوکلئوتید می باشد. طبق آزمایشات و تحقیقات انجام شده، خطای آنزیم های پلیمر کننده مقاوم به دمای بالا بین  4-10 × 1/2 تا 6-10 × 6/1 به ازای هر نوکلئوتید در هر مرحله از تکثیر در PCR برآورد شده است.

شرکت بازرگانی سیگما ایران مفتخر است واردات انواع مواد شیمیایی و آزمایشگاهی  مورد نظر مشتریان خود را از تمامی برند ها در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

برای مشاوره و  سفارش اینترنتی درخواست های خود می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید :

09128308091 و 09357007743

 با تشکر از تیم پایان نامه من (بزرگترین سایت مشاوره پایان نامه و انجام پایان نامه در ایران)

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *