سنجش خلوص کلسیم کلرید | سایت سیگما ایران | نمایندگی سیگما آلدریچ

سنجش خلوص کلسیم کلرید

سنجش خلوص کلسیم کلرید

سنجش خلوص کلسیم کلرید :

کلسیم کلرید به صورت مایع و جامد وجود دارد.

این ماده قابلیت انحلال پذیری خوبی از خود نشان می دهد به طوری که به راحتی می تواند در آب و الکل حل شود.

با حل کردن یک میلی لیتر از Calcium chloride در 10 میلی لیتر آب و تست کردن pH واکنش با کاغذ لیتموس،شاهد تغییر رنگ این شناساگر به رنگ بنفش و در نتیجه خنثی بودن محلول خواهیم بود.

تست های شناسایی خلوص

خلوص کلرید کلسیم را می توان با تست های شناسایی زیر به صورت کیفی سنجید

مواد نامحلول در الکل:

Calcium chloride انحلال پذیری بالایی در الکل دارد و 2 گرم از کلسیم کلرید باید به طور کامل در 20ml آب حل شود. در صورت حل نشدن کامل این ماده در الکل ،به وجود ناخالصی در CaCl2 پی خواهیم برد.

فلزات سنگین:

بعد از افزودن 1 میلی لیتر محلول هیدروکلریک اسید و هیدروژن سولفید به 20ml از محلول Calcium chloride ساخته شده با نسبت 1 به 10 از کلسیم کلرید و آب ، در صورت خالص بودن در مخلوط ساخته شده شاهد تغییری نخواهیم بود. سپس با افزودن 5 میلی لیتر محلول آمونیاک و دو قطره محلول آمونیوم سولفید رنگ سبز و یا رسوبی در صورت خالص بودن کلرید کلسیم نباید تشکیل شود.

سولفات:

با افزودن 2 گرم از Calcium chloride در 20 میلی لیتر آب و افزودن محلول باریم کلرید به محلول ساخته شده و اسیدی کردن آن با 0.5 میلی لیتر هیدروکلریک اسید بعد از سپری شدن 12 ساعت نباید رسوبی تشکیل گردد

نمک های آمونیوم:

با جوشاندن محلول حاصله از 2 گرم CaCl2 در 20 میلی لیتر سدیم هیدروکسید و سنجیدن آن با کاغذ لیتموس نباید این شناساگر به رنگ آبی تغییر رنگ بدهد و اثری از آمونیاک دیده شود.

باریم:

با افزودن 20 میلی لیتر از محلول کلسیم سولفات به محلول ساخته شده از 2 گرم کلسیم کلرید و 20 میلی لیتر آب بعد از سپری شدن 3 ساعت در صورت خالص بودن کلرید کلسیم از باریم نباید شاهد ایجاد رسوبی در محلول باشیم.

آرسنیک:

برای شناسایی خلوص کلرید کلسیم از وجود آرسنیک از تست مارش کمک می گیریم.

10 گرم از فلز روی و آرسنیک را در مخزن دستگاه مارش قرار می دهیم و هیدروژن و اسید سولفوریک رقیق را با نسبت 1 به 5 به مخلوط اضافه می کنیم. سپس 5 گرم از کلسیم کلرید را در 20ml آب حل می نماییم و آن را کم کم به دستگاه مارش می افزاییم. جریان گاز را برای مدت یک ساعت دیگر ادامه می دهیم. در صورت خالص بودن هیچگونه آرسنیکی نباید در لوله ته نشین شود.

سیگما ایران، با سال ها سابقه در زمینه فروش کیت تحقیقاتی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی، آماده ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و تولیدی می باشد. جهت خرید کیت تحقیقاتی با بهترین قیمت،‌ با ما تماس بگیرید.

دفتر فروش: ۰۲۱۶۶۰۷۴۲۷۷ 

شماره تلگرام و واتس اپ  : ۰۹۳۵۷۰۰۷۷۴۳

مدیریت : ۰۹۱۲۸۳۰۸۰۹۱


با تشکر از تیم پایان نامه من (بزرگترین سایت مشاوره پایان نامه و انجام پایان نامه در ایران)